Klantgeluk, familiebedrijf en TikTok: Matthijs over werken bij Wensink
Maak kennis met Matthijs, autoverkoper bij Wensink en een echte autoliefhebber. Met zijn jarenlange ervaring in de autobranche, zijn passie voor klantcontact en zijn enthousiasme voor social media brengt hij elke dag een stukje extra beleving naar de showroom.
Hoe Matthijs bij Wensink terechtkwam
Matthijs zijn carrière is begonnen in de autobranche waar hij begon als autoverkoper, waar hij jarenlang klanten hielp bij het maken van een keuze die perfect bij hun wensen paste.
Na een tussenstop bij een grote leasemaatschappij, waar hij het directe klantcontact miste, kwam hij via een oude klasgenoot in contact met Wensink. "Ik miste het contact met klanten en het werken in de showroom. Toen ik via een oude klasgenoot hoorde dat Wensink mensen zocht, was de keuze snel gemaakt." Binnen een week was alles geregeld en inmiddels werkt hij er alweer acht maanden met veel plezier.
Wat maakt werken bij Wensink zo leuk?
"Het voelt als een familiebedrijf, ondanks dat we een grote organisatie zijn. Dat is echt uniek." Volgens Matthijs onderscheidt dit Wensink van andere bedrijven en zorgt het voor een prettige werksfeer waarin iedereen zich gewaardeerd voelt. Dit collegiale gevoel binnen het team maakt het werk des te leuker. “Het contact met zowel klanten als collega’s maakt elke dag weer plezierig. Daarnaast draagt de samenwerking tussen verschillende afdelingen, zoals sales support en de werkplaats, bij aan een soepel verkoopproces. Iedereen werkt samen en gunt elkaar succes, dat maakt het werk echt aangenaam."
"Het voelt als een familiebedrijf, ondanks dat we een grote organisatie zijn. Dat is echt uniek."
Van een auto leveren naar een mooie ervaring bieden
Elke aflevering van een auto is een speciaal moment voor de klant, en Matthijs doet er alles aan om dit tot een feestelijke ervaring te maken. "Het mooiste moment blijft toch wanneer een klant na lang wachten eindelijk zijn of haar auto ophaalt. Je ziet bij hen blijdschap en dankbaarheid en dat geeft enorm veel voldoening."

Van showroom naar TikTok: Wensink op social media
Matthijs heeft meegedaan aan een paar van de succesvolle TikToks van Wensink en vond dit een geweldige ervaring. "Social media is de nieuwe manier om ons bedrijf onder de aandacht te brengen. Ik vond het fantastisch om mee te werken aan de video’s en kijk er naar uit om bij nog meer video’s te helpen. Op naar de miljoen likes!”
De droomauto van Matthijs: een verrassende keuze
En tot slot, de vraag die elke autoliefhebber bezighoudt: als je elke auto ter wereld mocht kiezen, welke zou het dan zijn? Bij Matthijs geen exotische supercars of elektrische hypercars. Zijn antwoord is nuchter, maar vol overtuiging:
"De Ford Focus!" ; )
Iedereen telt bij Wensink
Bij Wensink zijn alle medewerkers even belangrijk. Zo ook hun eigen persoonlijke verhalen. Verhalen die wij graag delen. Daarom laten wij verschillende medewerkers aan het woord om hun verhaal te vertellen.
Collega worden van Matthijs?
Denk jij ook graag te willen gaan werken bij Wensink? En wil je net als Matthijs werken bij Wensink, bekijk dan ons vacature aanbod voor Wensink.